Saturday, June 2, 2012

..:: Menyusuri Sungai Melaka ::..

ASSALAMUALAIKUM

hye korang, aku memang malas nak tulis pape. so ini adalah keindahan Negeri Melaka.. Sebelom ni aku dah post pic ni dulu. skang aku edit la benda jadah nak citer k. Bile aku rajin nanti aku citer kat korang ok. So cuci mata la dulu yer. Apa pun kalau nak pengalaman yang lebih best dan menarik korang boleh datang sendiri ke Melaka ek.


Kat Melaka memang banyak tempat yang menarik.. ala korang pun mesti tahu kan dah memang negeri Melaka ni terkenal dengan peninggalan sejarah kan. Tapi sekarang ini lebih banyak daya tarikan. Menara Tamingsari, Bot keliling sungai, Duck Tour Melaka dan banyak lagi korang boleh google before gerak ke Melaka. Tempat makan pun banyak yang best2.


Picture kat bawah ini semua aku amik time Tahun Baru Cina dalam bulan Feb 2012 (kot aku pun tak ingat). Lepas jalan2 pergi rumah Uncle Chee kitorang adik beradik pergi la berjimba kat keliling Melaka. Maklum lah nama jer orang Melaka tapi tak penah sampai lagi tempat ini.

Ini sepanjang menyusuri sungai melaka.


sebelum naik kene la beli tiket dulu.



hotel ini tempat Master Chef yang pertama. (tak silap aku)




ce teke lukisan ni menggambarkan siapa?


bank sungai, jangan pulak korang cari ATM kat cni. ini restoran tak silap aku.





Kampung Morten view dari sungai

ini tren kat Melaka






musium samudera

pokok ini tak boleh ditebang, aku pun tak tau kenapa. sebab itu aku amik gambar dia. hehee..





semangat dua orang ni nak naik bot







ok sekian. gambar-gambar ini sangat lah berterabur tak tersusun. kerana kemalasan ku untuk susun mengikut step. So korang layan kan jer ler... aku ni semua pun malas kan. Tak de masa yang rajin pun. heheee.. ok lah. thanks sebab sudi datang blog aku yang tak seberapa ini. 

wassalam...



TERIMA KASIH / THANK YOU :)

No comments: